Neem stelling
Het is tijd om positie te kiezen: helder maken waar we voor staan als beroepsgroep. De opgave geldt ook voor onze opdrachtgevers.
Het is tijd om positie te kiezen: helder maken waar we voor staan als beroepsgroep. De opgave geldt ook voor onze opdrachtgevers.
Je wilt van start met de opgave 'Neem stelling'. Maar waar begin je? Daar helpen we je graag bij! Op deze pagina vind je de vertaling naar de praktijk en naar uitgedachte handelingsperspectieven.
Het is tijd om positie te kiezen: helder maken waar we voor staan als beroepsgroep. De opgave geldt ook voor onze opdrachtgevers.
We dragen bij aan het maatschappelijke mandaat van onze opdrachtgevers. We gebruiken ons moreel kompas en bouwen aan vertrouwen.
Duidelijke positionering draagt bij aan legitimatie. Dat vraagt om heldere keuzes, in contact met stakeholders en gekoppeld aan inhoud.
Ken de doelen, uitdagingen en stakeholders van de organisatie. Identificeer kansen en risico's, stuur actief en vergroot je relevantie door zichtbaar en proactief te zijn.
Zoek proactief contact met stakeholders, verbeter je adviesvaar- digheden en leid het communicatieproces met oog op het moreel kompas. Toon lef, wees flexibel waar dat kan en blijft vasthoudend waar nodig.
Kies positie en neem stelling: maak helder waar we voor staan, als professional, als beroepsgroep, maar ook als speler in de maatschappij (op basis van gewenste identiteit en/of rol).