De invloed van cultuur op communicatie
Hoe nemen wij de communicatie van andere culturen waar? Sirous Kavehercy (Tripylon Media, SRM) laat in de online workshop van 16 juni zijn licht schijnen over de complexiteit van interculturele communicatie in de huidige en digitale samenleving.
Door digitalisering ontstaan er meer netwerken van lokale en nationale culturen. Daarnaast is er een groeiend aantal (digitale) subculturen, denk aan: gamers, veganisten, corona-ontkenners en hiphoppers. Deze ontwikkelingen vragen om nieuwe communicatiestrategieën en nieuwe competenties van communicatieprofessionals. Digitaal communiceren kent weliswaar geen geografische grenzen maar de impact van communicatie wordt daadwerkelijk beïnvloed door cultuur.
Sirous komt zelf uit Iran, waar de orale traditie sterk ontwikkeld is. Het is belangrijk om inzicht te hebben in achtergronden en drijfveren van mensen. Het stelt je in staat om rekening te houden met andere culturen in de manier waarop je zelf communiceert. Maar hoe doorgrond je dit? Tijdens deze workshop op 16 juni leer je werken met de thema’s diversiteit en cultuur in de communicatie. Je krijgt handvatten mee om hiermee aan de slag te gaan. Meer weten?
Meld je aan voor Interculturele communicatie en marketing in een gedigitaliseerde wereld
Of lees het interview 'Wees nieuwsgierig' met Sirous Kavehercy in communicatievakblad C: