Ga jij de uitdaging aan?
In de Strategische Communicatie Challenge van het Centrum Strategische Communicatie (CSC) daagt Logeion onderzoekers van hogescholen en universiteiten die aangesloten zijn bij het CSC uit om een onderzoeksvoorstel in te dienen dat antwoord geeft op een actuele, relevante vraag op het gebied van strategische communicatie. De winnaar van de Strategische Communicatie Challenge ontvangt 25.000 euro. Een unieke kans om onderzoek te realiseren of uit te bouwen.
Strategische Communicatie Challenge
De Challenge is een initiatief van het CSC en is mede mogelijk door de bijdragen van de Partners en Vrienden van het CSC. Het proces bestaat uit een inschrijving en vervolgens een pitch voor de Partners van het CSC en een jury, die de onderzoeksvoorstellen beoordeelt en een winnaar selecteert. De jury bestaat uit de hoogleraar Strategische Communicatie (Lotte Willemsen), twee vertegenwoordigers vanuit Logeion, drie partners en de winnaar van vorig jaar.
Eerdere winnaars
Winnaar 2023: 'Weerstand in kaart'
Marieke Fransen, Adriaan Denkers en Lisa Vandeberg (Radboud Universiteit) gaan nader onderzoek doen naar de weerstand die bij mensen ontstaat wanneer wordt verwacht dat zij hun gedrag aanpassen
Lees meerWinnaar 2022: Strategisch communiceren voor en tijdens een issuestorm
Sandra Jacobs (Universiteit van Amsterdam) en Christine Liebrecht (Tilburg University) brengen in kaart wat Nederlandse communicatieprofessionals bij organisaties momenteel feitelijk doen aan issuecommunicatie in de pre-probleem- en piekfases.
Lees meerWinnaar 2021: De Purpose Paradox voorbij
Organisaties krijgen soms kritiek als ze geen maatschappelijke ambities uitspreken, maar ook als ze actief communiceren over hun purpose. Dit noemen de drie onderzoekers een ‘purpose paradox’. Hoe zit dat precies en kom je hieruit als communicatieprofessional? Komala Mazerant, Kristel Klaassen, Lotte Willemsen en Sanne Smit van de Hogeschool Rotterdam deden nader onderzoek hiernaar.
Lees meerWinnaar 2020: Communiceren met een chatbot
Margot van der Goot, onderzoeker aan de Universiteit van Amsterdam (UvA), deed kwalitatief onderzoek met als doel diepgaand inzicht te krijgen in hoe consumenten klantenservice via een chatbot ervaren.
Lees meerWinnaar 2018: Welke rol speelt Big Data in het communicatievak?
Literatuuronderzoek, diepte-interviews met communicatieprofessionals en een nadere analyse van de resultaten van de European Communication Monitor leverden nader bewijs voor de stelling dat communicatieprofessionals over het algemeen nog weinig gebruik maken van (Big) Data in hun vak.
Lees meerSluit je als hogeschool of universiteit aan
De activiteiten van het CSC worden mede mogelijk gemaakt door de Partners en Vrienden van het CSC. Word ook Partner of Vriend en sluit je als hogeschool of universiteit aan!
Meer informatie