Boekrecensie: Iedereen praat erover
Dat mond-tot-mondreclame effectieve marketingcommunicatie is, weten we allemaal. Toch heeft minder dan 1 procent van alle bedrijven hiervoor een strategie ontworpen en succesvol geïmplementeerd, aldus marketeer Rob de Groot. Gek eigenlijk, want tegenwoordig is het luisteren naar klanten en andere stakeholders een belangrijke trend in het communicatievak en verschuift de aandacht van merkidentiteit naar klantenservice.

Met zeven basisprincipes en het ‘vijf stappenplan’ maakt de schrijver duidelijk dat je meer tijd moet besteden aan bestaande klanten om nieuwe te vinden. Toch wordt zijn belofte op de achterflap – hoe je een effectieve strategie kunt ontwikkelen – onvoldoende waargemaakt. Het stappenplan omvat slechts 11 procent van het totaal aantal pagina’s.
De Groot verwijst naar bijbehorende website www.iedereenpraaterover.nl, waar je na inloggedoe praktische werkdocumenten, sjablonen en modellen vindt. Zijn verdienste is dat je je realiseert hoe dom het is de kansen op mond-tot-mondreclame te laten lopen, zijn tekortkoming dat hij de moed in je schoenen schuift.
Aantal sterren: 3
Deze recensie is gepubliceerd in C: hét communicatiemagazine van Nederland. Leden van Logeion ontvangen het vakblad gratis op de mat, maar ook wanneer je niet aangesloten bent bij de beroepsorganisatie kun jij je abonneren op dit full colour blad vol vakkennis.