Boekrecensie: 'Door de ogen van je stakeholders'
Kijken door de ogen van je stakeholders. Dat zijn alle personen en organisaties die op de een of andere manier met jouw organisatie van doen hebben, zegt auteur Lukas Burgering.
Maak je daarin fouten, dan kom je zeker voor onaangename verrassingen te staan. Dit boek is juist geschreven om draagvlak te krijgen voor verandering bij stakeholders. Lukas gebruikt daarvoor het Romeinse spreekwoord: Do ut des. Letterlijk betekent dat: ik geef opdat jij geeft. Samenwerken met elkaar om er allebei beter van te worden. Lukas gebruikt een fictief voorbeeld door het hele boek, uiterst instructief. Kijken door de ogen van je stakeholders is moeilijk. Cognitive bias zit ons denken in de weg: systeemfouten in het denkproces. Het interessantste hoofdstuk uit dit boek gaat over de fouten in ons denken: vooroordelen. De auteur beschrijft er meer dan tien. In deze tijd krijgen we vooral informatie uit eigen bubbels. Uit je een andere mening op sociale media, dan krijg je een blokkering. Daarom is het advies om in een groep met collega’s naar die stakeholders te kijken goud. Nuttig boek.
Aantal sterren: 3
Lees meer over 'Door de ogen van je stakeholders'
Deze boekrecensie is gepubliceerd in de laatste C: hét communicatiemagazine van Nederland. Leden van Logeion ontvangen het vakblad gratis op de mat, maar ook wanneer je niet aangesloten bent bij de beroepsorganisatie kun jij je abonneren op dit full colour blad vol vakkennis.