Recensie: Digital Hero in 30 essentiële lessen
Een digital hero voel ik me niet na lezing van dit boek maar het biedt echt een prachtig overzicht van de te zetten stappen bij de ontwikkeling van een digitaal product. Of het nu gaat om een website webshop, app of hybride toepassing, een gestructureerde aanpak is onderdeel van je succes.
Het boek heeft een flink formaat en is mooi vormgegeven. De indeling is erg overzichtelijk en de schrijfstijl is prettig. De in totaal dertig beknopte lessen zijn verdeeld over zes delen. Om een indruk te geven van de brede aanpak vermeld ik de titels van de delen van het boek: Strategie, User research, Design, Acquisitie, Engagement en Conversie.
Overzichtelijke tabellen ondersteunen de goed onderbouwde praktische informatie in de lessen en vele praktijkvoorbeelden houden je bij de les. Natuurlijk is er over de afzonderlijke onderwerpen veel meer informatie beschikbaar maar de ‘alles-in-één-boek-opzet’ maakt dit wat mij betreft echt tot een boek waar je ook als niet-specialist profijt van hebt. Het biedt je een mooi kijkje in de keuken van de verschillende vakgebieden die betrokken zijn bij de ontwikkeling van een digitaal product. En het maakt duidelijk hoe belangrijk de samenhang en samenwerking tussen specialisten is.
Aantal sterren: 4
Lees meer over het boek 'Digital Hero in 30 essentiële lessen'
Deze boekrecensie is gepubliceerd in de laatste C: hét communicatiemagazine van Nederland. Leden van Logeion ontvangen het vakblad gratis op de mat, maar ook wanneer je niet aangesloten bent bij de beroepsorganisatie kun jij je abonneren op dit full colour blad vol vakkennis.