Recensie: Podcasten voor communicatieprofessionals - Glenn van der Burg
Luister jij ook naar podcasts? Dan overweeg je vast om ook voor jouw organisatie een podcast te gebruiken voor jullie communicatie. Maar welke rol speelt de podcast naast alle andere middelen? En hoe pak je het aan om te komen tot een succesvolle podcast voor jouw organisatie? Het boek ‘Podcasten voor Communicatieprofessionals’ geeft je een handzame en praktische kickstart.
Auteur Glenn van der Burg maakte sinds 2015 meer dan 500 zakelijke podcasts, veelal als presentator van New Business Radio. In zijn boek neemt hij je mee langs de hele productie van een podcast.
Maar hij begint met de vraag waarom je überhaupt een podcast zou moeten overwegen. Hij stelt dat je met een eigen podcast de mogelijkheid hebt om onderdeel te worden van het dagelijkse ritueel, het geautomatiseerde gedrag van jouw doelgroep. En hoe het ook naadloos kan aansluiten op jouw bestaande strategie, positionering, vakgebied, corporate thema. Vervolgens neemt hij je mee in de ontwikkeling, productie, promotie en distributie van jouw podcast.
Daarnaast staat in het boek een pragmatische Podcast Canvas waarmee jij op een A4’tje een plan creëert met alle aspecten die relevant zijn voor een succesvolle podcast. Kortom, een prettig handboek dat elke communicatieprofessional concreet op weg helpt.
Titel boek: Podcasten voor communicatieprofessionals
Auteur: Glenn van der Burg
Uitgever: S2 Uitgevers
Jaar van uitgave: 2022
Aantal pagina’s: 135
Prijs: € 14,99
Datum recensie: januari 2023
Gerecenseerd door: Ronand Jansen
Sterren: 4 sterren
'Podcasten voor communicatieprofessionals' ook lezen