Logo Zoeken
Video

The Peer Review: ‘Waarden gedreven organisaties’

14 december 2022De redactie

De laatste aflevering van de videoreeks The Peer Review van dit jaar gaat over interne communicatie en de waarden van de organisatie. Een thema dat je als communicatieprofessional wel serieus moet nemen. Want hoe zorg je dat waarden als diversiteit goed overkomen in alle communicatie van jouw organisatie? Hoe pak je de interne communicatie aan als je in hybride vorm samenwerkt? En welke waarden zie je zelf graag terug bij jouw organisatie? Voor deze video nodigde Logeion en idtv een aantal experts uit.

TPR_S02E08_THUMBNAIL.png

“Medewerkers moeten zich gerepresenteerd kunnen voelen. Het is belangrijk dat wanneer je mensen wilt betrekken, je dit bottom-up doet. Laat vooral mensen meedenken, want van wie is de boodschap als je medewerkers niet betrekt?” Aan het woord komen: Stefan Beer-Rutte (GGD Amsterdam, teamleider communicatie en gezondheidsvaardigheden), Regina van Hoof (TNO, directeur marketing en communicatie), Monique Botman (Gemeente Amsterdam, strategisch communicatieadviseur en freelancer), Chris Kersbergen (Rabobank, Global Head of Brand) en Madhu Mathoera (auteur 'De Inclusieve organisatie').

Hoe kun je divers zijn en hoe doe je dat dan? Er is volgens de experts niet een recept hiervoor. Wat wel aangegeven werd, is dat er een belangrijke taak voor de managers ligt. Zij moeten het goede voorbeeld geven en de juiste waarden overdragen. Anders heeft het geen effect. We werken hybride en dat heeft invloed op hoe je communiceert. Hoe pak je dan de interne communicatie aan? En welke waarden zie je zelf graag terug bij jouw organisatie? Bekijk welke tips de experts geven en laat ons vooral weten wat jij binnen jouw organisatie hebt gedaan om medewerkers betrokken te houden in een hybride omgeving.