We Love Communities - Maartje Blijleven
In onze online wereld bieden communities voor organisaties én individuen steeds meer een uitkomst. Zoals auteur Maartje Blijleven het noemt: een win-win-winsituatie.
Het boek bestaat uit drie delen. Het begint met een inleiding waarin de waarde van online communities wordt beargumenteerd. De kern en het grootste deel van het boek bestaat uit een tienstappenplan waarin het traject van een online community van begin tot eind wordt beschreven. Het laatste deel bestaat uit extra informatie en een verwijzing naar de online extra’s, die erg leuk zijn. Ik ben zelf een community manager en al een tijdje bezig met online communities. Het boek bood mij helaas weinig nieuwe kennis. De belofte die in de ondertitel wordt gedaan, dat het boek gaat over ‘Hoe je succesvol wordt met jouw online community’, wordt onvoldoende ingelost. Hiervoor blijft het boek te veel aan de oppervlakte en mis ik nog te veel informatie, bijvoorbeeld over het activeren van een community. Daarom denk ik dat het boek vooral interessant is voor: mensen die zich afvragen of ze een online community moeten starten óf mensen die een online community willen starten en willen weten wat daarbij komt kijken. Desondanks heb ik met plezier dit boek gelezen, omdat ik het een fijne opfrisser vond. Het deed mij over mijn eigen online community nadenken, waardoor ik nieuwe ideeën opdeed. De verhalen van andere community managers waren vermakelijk en leerzaam.
Titel: We Love Communities
Ondertitel: Hoe je succesvol wordt met jouw online community
Auteur(s): Maartje Blijleven
Uitgever: Nieuw Amsterdam
Jaar van uitgave: 2019
ISBN-nummer: ISBN978 90 468 2601 0
Aantal pagina’s: 267
Kosten: paperback 20,99, e-book 9,99
Datum recensie: 23-03-2020
Gerecenseerd door: Yvonne van Vliet
Aantal sterren: 3 sterren