What's going on in Digital
donderdag 22 maart 2018 van 18:00 uur tot 21:00 uurLocatie
Jaarbeurs MeetUpJaarbeursplein 6
3521 AL Utrecht
Digitale communicatie krijgt een prominentere plek in de Logeion-programmering. Samen met Frankwatching hebben we onze krachten gebundeld en 'What’s going on in Digital' ontwikkeld. Acht online thema's passeren de revue in vier compacte kennissessies, in het huis van Frankwatching. De eerste sessie op donderdag 22 maart staat in het teken van ‘social content en content stories’.
Digitale communicatie krijgt een prominentere plek in de Logeion-programmering. Samen met Frankwatching hebben we onze krachten gebundeld en 'What’s going on in Digital' ontwikkeld. Acht online thema's passeren de revue in vier compacte kennissessies, in het huis van Frankwatching. De eerste sessie op donderdag 22 maart staat in het teken van ‘social content en content stories’.
We trappen de middag af met het onderwerp 'social content'. Iedereen herkent het wel: een overvolle timeline, waar je maar doorheen kan blijven scrollen. Dagelijks produceren we meer digitale content dan de gemiddelde mens kan consumeren. En wat dacht je van onze aandachtsspanne? Deze is maximaal 7 seconden! Daarnaast wordt de emotionele en visuele concurrentiestrijd steeds groter. Hoe grijp je – tussen al die miljoenen berichten – met jouw content toch de aandacht? Kim Swagemakers (Kimpact) legt precies uit hoe jij jouw publiek laat stoppen met scrollen.
Vervolgens praat socialmedia-expert Kirsten Jassies (justK) je helemaal bij over content stories, een nieuwe contentvorm die steeds populairder wordt. Sinds Instagram Stories heeft geïntroduceerd, is het dagelijkse gebruik van de app verdubbeld! Gebruikers worden nog meer betrokken bij accounts waar 24 uur-verhalen te zien zijn en komen graag dagelijks terug voor een nieuwe story. Hoe zet je als bedrijf Instagram óf Facebook Stories in? Wat is een goed verhaal? Hoe zorg je ervoor dat je op een laagdrempelige, maar toch volwassen manier, relevante stories maakt voor je doelgroep? Veel vragen waar je antwoord op krijgt tijdens deze sessie.
Na deze inspirerende kennissessie is er genoeg tijd om met elkaar na te praten en te borrelen. Wil jij tips om de social mediakanalen van jouw organisatie een 'boost' te geven? Kom dan naar deze leerzame avondbijeenkomst bij Frankwatching!
Over de sprekers
Kim Swagemakers
Kirsten Jassies
Jaarbeurs MeetUp
3521 AL UTRECHT Bekijk op Google Maps
Jaarbeurs MeetUp biedt flexibele ontmoetingsplekken voor 2 tot 240 mensen. Je vindt de MeetUp op de eerste etage van het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs.
Routebeschrijving
Het Beatrixgebouw is goed bereikbaar met de auto. Plan je route via Google Maps. Er is voldoende parkeergelegenheid in de buurt van het Beatrixgebouw. De dichtstbijzijnde parkeerterreinen zijn Jaarbeurs P1 en P3. Jaarbeurs P2 en P4 liggen op ongeveer 25 minuten loopafstand. In het centrum van Utrecht zijn er ook parkeerterreinen die P1 etc. zijn genummerd. Let daarom goed op dat je de borden Jaarbeurs P1 t/m P4 volgt.
Het Beatrixgebouw is zeer goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Plan je route via 9292.nl. Het Centraal Station Utrecht ligt op 5 minuten loopafstand van het Beatrixgebouw. Verlaat het station aan de Jaarbeurs-zijde (volg borden Jaarbeurs).
Meer informatie over de Jaarbeurs MeetUp: https://www.jaarbeurs.nl/meetup
Kostenoverzicht:
Leden: € 75,00
Young Logeion: € 37,50
Niet-leden: € 115,00
Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 14 maart 2018.
Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.