Logo Zoeken
Workshop Utrecht

Datagedreven interne communicatie: waar te beginnen

dinsdag 20 mei 2025 van 14:00 uur tot 17:00 uur

Locatie

Social Impact Factory Aan de Gracht
Kromme Nieuwegracht 3
3512 HC Utrecht
AI vrouw laptop kleur.jpg

Wil jij meer datagedreven communiceren in je organisatie, maar weet je niet goed waar te beginnen? Dan is deze workshop iets voor jou. Sander Dorst neemt je mee door de zes stappen van data-analyse. Met de eerste stap, het opstellen van een eigen businesscase, ga je deze middag concreet aan het werk. Sander begeleidt jou daarin, samen met Floortje van der Hert.

Voor wie is deze workshop interessant?
Deze workshop is interessant voor communicatieprofessionals die willen starten met datagedreven communicatie, maar niet weten waar en hoe ze moeten beginnen. Je hoeft geen technische voorkennis te hebben, want iedereen kan datagedreven werken.

Wat komt aan bod?
Tijdens deze workshop leer je hoe je met data-analyse meer impact kan maken met jouw interne communicatie. We bespreken de zes stappen van communicatie-analytics, en je krijgt per stap een aantal mooie voorbeelden.

  1. De businesscase afbakenen
  2. Databronnen evalueren
  3. Data verzamelen
  4. Data analyseren
  5. Vertalen naar impact
  6. Evalueren en feedback

Uiteindelijk gaan we zelf aan de slag met stap 1: het opstellen van een eigen businesscase. Zo heb je aan het eind van deze middag de eerste stap gezet, en kan je daarna zelf verder met jouw proces.

Programma
13.30 – 14.00 inloop met koffie en thee
14.00 – 15.15 workshop deel 1 – inspiratie
15.15 – 15.30 pauze en verfrissing
15.30 – 16.00 uitwerktijd
16.00 – 17.00 workshop deel 2 – bespreking en plannen vervolgstappen
17.00 – 17.30 borrel

(Tip: het aantal plekken voor deze middag is beperkt)

Over de sprekers

Floortje van der Hert.jpg

Floortje van der Hert

Floortje van der Hert is junior communicatieadviseur bij Orange Otters Verandercommunicatie. Ze heeft in verschillende opdrachten ervaring opgedaan met dataverzameling, analyses en visualisaties. Haar streven is de kloof tussen mens en data te overbruggen, vooral in de context van het communicatievak.
Sander Dorst_200x200.jpg

Sander Dorst

Sander Dorst is zelfstandig communicatieadviseur, en heeft een focus op interne communicatie bij verandering. Hij is ‘dol op data’, en waar mogelijk slaat hij de brug tussen data en het communicatievak. Zijn specialisme zit op netwerken: met netwerkanalyses maakt hij verborgen structuren in een netwerk, zoals groepen en rollen, visueel en inzichtelijk. Deze inzichten helpen bij het creëren van verbinding, of het voeren van het goede gesprek. Momenteel werkt Sander als Projectleider interne communicatie bij ProRail Verkeersleiding.

Social Impact Factory Aan de Gracht

Kromme Nieuwegracht 3
3512 HC UTRECHT
Bekijk op Google Maps

Social Impact Factory Aan de Gracht bevindt zich in het centrum van Utrecht op 15 minuten loopafstand van Utrecht CS en op een steenworp afstand van de Dom.

Auto en parkeren
Er is gelegenheid tot parkeren op eigen terrein, inclusief het opladen van je auto. Een dagdeel parkeren kost € 15 ex btw. 

Prijzen

Niet-Leden
€ 260,00

Voor deze bijeenkomst is de Logeion-Waardebon geldig.

Kostenoverzicht
:
Leden: € 130,00
Young Logeion (leden tot 30 jaar): € 65,00
Niet-leden: € 260,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 5 mei 2025. 

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deze bijeenkomst is gekenmerkt op niveau 3/4. Dit is op basis van het beroepsniveauprofielenmodel (BNP). Dit model is richtinggevend voor ontwikkeling, niet normerend.