Logo Zoeken
Vakimpuls Gratis voor leden Online

Online trendsessie: Zoek naar betekenis

woensdag 19 maart 2025 van 12:00 uur tot 13:00 uur

Registratie

Ja, ik wil inloggen

Zoek naar betekenis met achtergrond 720x390.jpg

Deze trendsessie (gratis toegankelijk voor alle leden) is de 2e in een reeks van drie online vakimpulsen. Tijdens iedere sessie gaan we samen met twee vakgenoten in op een van de drie Communicatietrends, die Logeion vorig jaar tijdens C-day24 heeft gelanceerd.

Tijdens deze online trendsessie kijken we naar de opgave 'Zoek naar betekenis'.

Elise Fikse en Ment Kuiper (beiden van het Logeion TrendTeam) begeleiden de sessie en introduceren ook het thema.

Hoe zorg je als communicatie professional ervoor dat je betekenis geeft aan jouw communicatie? Wanneer heb je effect? Heb je inzicht in de wijze waarop de invulling van jouw strategie ook daadwerkelijk die betekenis krijgt bij de ontvanger? Vragen waar elke vakgenoot wel mee te maken heeft.

We zoomen hierbij vooral in op het effect van je werk. Hoe weet je dat wat je doet ook daadwerkelijk effectief is? En we bespreken de mogelijkheden én beperkingen van het meten van effect. Plus, hoe ga je om met effecten die zich niet zo makkelijk laten meten?

Met Sanne Hermsen (Schiphol) hebben we het over communicatie gericht op gedragsverandering. We zoomen in op hun voorlichtingscampagne 'Get Ready for Security', die als doel had om reizigers goed voorbereid door security te laten gaan, en daarmee de rijen te verkorten. 

Hoe hebben zij dit aangepakt? Hoe meet je succes? En hoe voorkom je dat je eindigt met het scenario 'operatie geslaagd, patiënt overleden': een campagne die goed scoort op alle KPI's, maar geen gedragsverandering teweeg brengt?

Met Olav Groenendijk (TNO) kijken we naar het snijvlak van communicatie en marketing. TNO is een organisatie die bij veel mensen warme gevoelens oproept, maar waarvan bijna niemand weet wat ze precies doen. Hoe brengt Olav daar verandering in? En hoe weet hij dit ook effect heeft? 

Het belooft een sessie te worden met verrassende wendingen en inzichten. We zien jullie graag online.

Voor de derde trend wordt ook nog een online workshop gepland. Houd de agenda van Logeion in de gaten om je daarvoor aan te melden. Meer informatie over de Communicatietrends vind je op: https://www.logeion.nl/trends.

Over de sprekers

elise fikse jpg.jpg

Elise Fikse

Elise Fikse is projectleider bij Contenture (data driven communicatie) en lid van het Logeion TrendTeam.
Ment Kuiper.jpg

Ment Kuiper

Ment Kuiper is een ervaren marketing- en communicatieprofessional. Hij is de bedenker en ontwikkelaar van NextCommunication bij opleider Lectric. Jaarlijks schrijft Ment een 'digital insights' trend document. Hij is docent, o.a. bij Van der Hilst, NextMBA en SchaalX. Op dit moment is Ment actief bij Talent Academy Group als Integrator en verantwoordelijk voor marketing, communicatie en organisatie. Hij is lid van het Logeion TrendTeam.
Olav Groenedijk TNO.jpeg

Olav Groenendijk

Olav Groenendijk is Manager marketing, brand & digital bij TNO. Hiervoor was hij andere directeur marketing & communicatie bij Sweco Nederland en hoofd marketing bij Deloitte. Daarnaast is hij nu ook docent strategische marketing bij Tio Business School.
Sanne Hermsen.jpeg

Sanne Hermsen

Sanne Hermsen is 2023 senior communicatieadviseur bij Schiphol. Daarvoor werkte zij onder andere voor Volkswagen Pon Financial Services en Vileroy & Boch.

Kostenoverzicht:
Deelname voor leden is gratis.
Niet-leden betalen € 15,00 (ex btw). Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 4 maart 2025. 

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en volg deze bijeenkomst ook gratis.

Deze bijeenkomst is gekenmerkt op niveau 3/4. Dit is op basis van het beroepsniveauprofielenmodel (BNP). Dit model is richtinggevend voor ontwikkeling, niet normerend.