Logo Zoeken
Algemeen Online

Datagedreven communiceren met AI en Business Intelligence

donderdag 27 maart 2025 van 10:00 uur tot 12:00 uur
Big data, technologie.jpg

Communicatieprofessionals krijgen steeds meer te maken met Artificial Intelligence, big data en algoritmen. Social media, fake news en influencers bepalen in toenemende mate wat relevant is. Tegelijkertijd openen ontwikkelingen op het gebied van (Generatieve) AI nieuwe mogelijkheden voor gepersonaliseerde en efficiënte communicatie.

Voor organisaties en communicatieteams is het daarom essentieel om datagedreven te werken. Door verschillende databronnen binnen en buiten de organisatie te combineren, analyseren en monitoren, kan het communicatiemanagement waardevolle inzichten verkrijgen over stakeholders. Hierdoor wordt communicatie niet alleen relevanter, maar ook effectiever en beter meetbaar.

In deze online sessie behandelt Sirous Kavehercy (Tripylon Media) de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online communicatie, Artificial Intelligence en Business Intelligence. Tijdens de masterclass leer je hoe je AI en BI-tools kunt inzetten om communicatieprestaties te optimaliseren

Wat komt er aan bod?

  • Actuele trends en ontwikkelingen in AI en communicatie
  • Business Intelligence en datagedreven strategieën
  • Meetbare communicatie en KPI’s: van strategie naar uitvoering
  • Artificial Intelligence en machine learning algoritmen
  • Best practices en concrete toepassingen voor communicatieprofessionals:
    • content, onderzoek, sentimentanalyse, data-analyse, personalisatie
  • AI, privacy, bias en ethiek in communicatie

Programma:

  • 10:00 - 10:45  Business Intelligence en KPI’s:  datagedreven werken in communicatie
  • 10:45 - 11:15     Pauze – Opdracht KPI’s opstellen en meten
  • 11:15 - 12:00     Generatieve AI en communicatie: praktische toepassingen en strategieën

Deze bijeenkomst is een initiatief van Logeion in samenwerking met Tripylon Media. De workshop is speciaal ontwikkeld voor communicatieprofessionals zonder technische achtergrond en biedt praktische inzichten en tools om AI en BI effectief in te zetten voor strategische communicatie.

Over de sprekers

Siruous 200 200.jpg

Sirous Kavehercy

Sirous is een inspirerende verhalenverteller met een unieke mix van vaardigheden op het gebied van technologie, communicatie en cultuur. Hij behaalde zijn master in Computer Science en Artificial Intelligence in een tijd waarin internet en mobiele telefonie nog in hun kinderschoenen stonden. Sindsdien heeft hij alle revolutionaire digitale ontwikkelingen uit de eerste hand ervaren door zijn werk. Sirous heeft drie decennia aan internationale ervaring in innovatie en digitalisering als architect, consultant, business developer, marketeer en sinds 2011 als ondernemer. Dit heeft hem een schat aan interculturele kennis en expertise opgeleverd, van Azië tot Europa, Afrika en de VS. Als oprichter van Tripylon Media ondersteunt hij organisaties op het gebied van digitale transformatie, globalisering en (interculturele) communicatie. Sirous deelt zijn expertise via consultancy, keynotes, presentaties, trainingen en gastcolleges. Hij ontwikkelt en faciliteert programma’s voor diverse overheidsorganisaties, multinationals, universiteiten en hoge scholen.

Prijzen

Niet-Leden
€ 80,00

Voor deze bijeenkomst is de Logeion-Waardebon geldig.

Kostenoverzicht
:
Leden: € 40,00
Young Logeion leden (tot 30 jaar): € 20,00
Niet-leden: € 80,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 12 maart 2025.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deze bijeenkomst is gekenmerkt op niveau 3/4. Dit is op basis van het beroepsniveauprofielenmodel (BNP). Dit model is richtinggevend voor ontwikkeling, niet normerend.