Logo Zoeken
Workshop Rotterdam

Nieuws maken: Hoe doe je dat?

dinsdag 17 december 2024 van 14:00 uur tot 17:30 uur

Locatie

The Happy Flow
Boompjes 410
3011 XZ Rotterdam

Deelnemers

Benieuwd wie er al aangemeld zijn?

Bekijk alle deelnemers
persconferentie met publiek 950x635.jpg

Om als bedrijf of organisatie zichtbaar te zijn bij de doelgroep worden allerlei externe communicatiemiddelen ingezet. Nieuwsbrieven, advertising, social media. Het stukje zichtbaarheid via earned media of free publicity is soms het ontbrekende puzzelstukje en soms ook een beetje spannend.

Vaker in het nieuws komen, een goede relatie opbouwen met journalisten, hoe doe je dat? Wat is eigenlijk nieuwswaardig? Hoe verpak ik dat zo dat een journalist dat ook interessant vindt?

Tijdens de workshop ‘Nieuws maken’ ontdek je hoe je jouw organisatie meer en beter in het nieuws brengt. Wat is nieuws? Hoe leg je contact met een journalist? Wat zijn de do’s and don’ts? Hoe kun je nieuws naar boven halen in een organisatie of nieuws maken zodat je regelmatig zichtbaar bent bij je doelgroep?

Je leert de kneepjes van het vak en hoe je een sterk netwerk van journalisten opbouwt. Helen Taylor en Marjoleine van Klaveren (van Bijl PR) delen actuele praktijkvoorbeelden en inzichten. Na de pauze ga je zelf aan de slag met een praktijkopdracht voor jouw eigen organisatie.

Na deze workshop weet je hoe je media-aandacht genereert. Je vergroot de zichtbaarheid van je organisatie door strategisch nieuws te maken en je bouwt tegelijktijdig een sterke relatie met journalisten op.

Programma
13.30-14.00 Inloop met koffie en thee
14.00-15.30 Workshop deel 1
15.30-16.00 Pauze
16.00-17.30 Workshop deel 2
17.30-18.00 Napraten met drankje

Over de sprekers

Helen Taylor.jpg

Helen Taylor

Helen Taylor is communicatie en PR adviseur bij Bijl PR. Hiervoor heeft zij onder andere als marketing- en communicatiemanager bij Royal Delft gewerkt. Zorgen dat alle communicatiemiddelen in lijn zijn met de juiste communicatiestrategie is haar drijfveer.
Marjoleine van Klaveren.jpg

Marjoleine van Klaveren

Marjoleine van Klaveren is mede-eigenaar en directeur bij Bijl PR. Reputaties bouwen, bewaken en verstevigen, dat is wat Bijl PR doet. Voor merken, bedrijven en organisaties. Samen met haar collega's helpt Marjoleine klanten zoals Arbo Unie, Hartstichting, Ministerie van Klimaat en Groene Groei en Greenchoice hun eigen verhaal te vertellen.

The Happy Flow

Boompjes 410
3011 XZ ROTTERDAM
Bekijk op Google Maps

The Flow is prima te bereiken per auto en OV.

Stadsparkeergarage De Boompjes is op 1 minuut lopen direct achter het pand en Stadsparkeergarage Erasmusbrug is op 3 minuten lopen van The Happy Flow. Kijk op www.parkereninrotterdam.nl voor de adressen, voordelige parkeerkaarten en actuele informatie.

Per OV kun je The Happy Flow bereiken via Station Leuvehaven (3 min. loopafstand).

Prijzen

Niet-Leden
€ 260,00

Voor deze bijeenkomst is de Logeion-waardebon geldig.

Kostenoverzicht
:
Leden: € 130
Young Logeion (leden tot 30 jaar): € 65
Niet-leden: € 260

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is uitsluitend schriftelijk mogelijk tot en met 3 december 2024. Mocht je onverhoopt verhinderd zijn, dan mag je altijd (schriftelijk) een vervanger opgeven. 

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.