Logo Zoeken
Online

Branding, the game of the name - exclusief voor opleidingsdocenten

donderdag 17 februari 2022 van 13:15 uur tot 15:30 uur
Branding_705x220.jpg

Deze inspirerende kennissessie is exclusief voor opleidingsdocenten en komt voort uit een krachtenbundeling van de drie verenigingen Logeion, MOA en NIMA.

Branding heeft zich ontwikkeld van tactische reclame- en designactiviteit tot een strategische marketing- en ondernemingsactiviteit. Ging het vroeger om the name of the game, nu om het totale proces waarmee een organisatie met haar merk(en) structureel een marktpositie probeert te creëren, handhaven en uitbouwen. 
Andy Mosmans en Patrick van Thiel, auteurs van het nieuwe standaardwerk BRANDING, geven je inzicht in hoe moderne merken richting en betekenis geven aan het denken en doen van zowel aanbieders als vragers in een markt.

Deze inspirerende kennissessie is exclusief voor opleidingsdocenten en komt voort uit een krachtenbundeling van de drie verenigingen Logeion, MOA en NIMA.

Waar branding, of merkmanagement, ooit een puur tactische reclame- en designactiviteit was, heeft het vakgebied zich inmiddels ontwikkeld tot een strategische marketing- en ondernemingsactiviteit. Vroeger ging het om the name of the game. Nu om the game of the name. Oftewel: het totale proces waarmee een organisatie met haar merk(en) structureel een marktpositie probeert te creëren, handhaven en uitbouwen.

Andy Mosmans en Patrick van Thiel, auteurs van het nieuwe standaardwerk BRANDING, geven inzicht in hoe moderne merken richting en betekenis geven aan het denken en doen van zowel aanbieders als vragers in een markt. En, zoals de Engelse consultant Simon Anholt dat noemt 'a shortcut to decision making' zijn. Omdat merken mensen helpen een keuze te maken. Op de consumentenmarkt, maar ook op de zakelijke markt, de investeringsmarkt en de arbeidsmarkt. 

Over de sprekers

Foto Andy Mosmans.jpg

Andy Mosmans

Andy Mosmans studeerde Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit, is Register Marketeer en werkte achtereenvolgens bij Philips, FHV BBDO en BBDO Nederland. Tegenwoordig opereert hij als adviseur en ondernemer vanuit ARA Creative Agency en Andy Mosmans & Company. Als adviseur op het vlak van branding, marketing en communicatie werkt(e) hij voor meer dan 100 (inter)nationale vooraanstaande ondernemingen en merken.
Patrick van Thiel.jpg

Patrick van Van Thiel & company

Patrick van Thiel is oprichter van Van Thiel & Company, merk & organisatie adviseurs. Strak ‘ingestopt’ zitten past hem niet. Hij is en doet veel. Binnen het brede vakgebied van branding, reputatie en de organisatie daarvan is hij strateeg/ consultant, coach/mentor, change manager en deeltijd HBO-docent. Tevens is hij toezichthouder bij (maatschappelijke) organisaties. Patrick is (co-)auteur van boeken over designmanagement, innovatie en branding, zoals 'Branding' (genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2022). Met zijn meest recente boek 'Met de stroming mee' geeft hij communicatie- en marketing professionals overzicht en inzicht.

Prijzen

Leden MOA
Gratis
Leden Nima
Gratis
Opleidingsdocenten (geen lid Logeion, NIMA, MOA)
Gratis

Deelname aan dit webinar is gratis en exclusief voor opleidingsdocenten.