Logo Zoeken
Vakimpuls Nieuwegein Online

Public Relations: What’s going on?

maandag 8 december 2014 van 14:30 uur tot 18:00 uur

Locatie

NBC Congrescentrum
Blokhoeve 1
3438 LC Nieuwegein
LOGNW_PR-buzz.jpg

Wat is de plaats van Brandjournalism, Newsjacking en Influencer Marketing binnen het PR-vak? Hoe raken storytelling en Social Media het vak? Moeten PR-professionals van alles ‘iets’ weten of moeten er keuzes worden gemaakt en het vak scherper worden geherdefinieerd? Hoogste tijd om de balans op te maken.

Wat is de plaats van Brandjournalism, Newsjacking en Influencer Marketing binnen Public Relations ? Hoe raken storytelling en Social Media het vak? Moeten PR-professionals van alles ‘iets’ weten of moeten er keuzes worden gemaakt en het vak scherper worden geherdefinieerd? Hoogste tijd om de balans op te maken.

Het PR-vakgebied heeft zich afgelopen jaren in veel verschillende richtingen gespecialiseerd. Een goede ontwikkeling want stilstand is achteruitgang. Maar er is wel een risico: de enorme specialisatie leidt tot minder samenhang tussen de verschillende kennisgebieden die het vak Public Relations rijk is. Hoe ga je daar als communicatieprofessional mee om? Nu is er het moment om zelf het initiatief te nemen om een antwoord te hebben op deze belangrijke veranderingen.

Henjo Guitjens, CEO van MSLGROUP zal in deze Vakimpuls een overview geven van de belangrijkste ontwikkelingen die het PR-vak hebben geraakt afgelopen jaren. En natuurlijk werpt hij een blik vooruit op welke vragen je tegenwoordig een antwoord moet hebben om klaar te zijn voor de uitdagingen van morgen.

Marcel Olislagers, founder van PRDESQ, zal vervolgens ingaan op hoe je als PR-professional deze ontwikkelingen beter en slimmer kan organiseren: welke (nieuwe) tools en systemen zijn er anno 2014 voor de PR-manager beschikbaar die het eenvoudiger maken  om handen en voeten te geven aan een geïntegreerde offline/online aanpak van PR. En hoe kunnen deze tools jou helpen in de snel veranderende rol van PR en hoe stellen ze jou in staat om professioneler te rapporteren richting opdrachtgevers?

Aansluitend vindt er een panelgesprek plaats en gaan we onder leiding van Hans van der Lugt (eigenaar van De Communicatie) met elkaar en met Erwin Zijlstra (directeur Corporate Communicatie T-Mobile), Jasper Mulder (redacteur Communicatie Magazine), Henjo Guitjens en Marcel Olislagers in gesprek over PR Nieuwe Stijl. Is het PR vak wezenlijk aan het veranderen door onder meer online invloeden of draait het allemaal nog om dezelfde (klassieke) principes? Waar liggen de kansen?

Over de sprekers

LOGNW_Hans van der Lugt_vierkant.jpg

Hans van der Lugt

Hans van der Lugt werkte 16 jaar voor NRC Handelsblad, onder meer als verslaggever in Den Haag en Brussel. Vier jaar geleden maakte hij de overstap naar het communicatievak. Hij is nu zelfstandig communicatieadviseur en lid van de vakgroep Mediarelaties van Logeion.
LOGNW_Henjo Guitjens_vierkant.jpg

Henjo Guitjens

Henjo is een zeer ervaren communicatie expert. Begonnen als scriptschrijver bij Toonder Studio’s heeft hij jarenlang een eigen mediaproductiebedrijf gehad. Daarna werkte hij meer dan 15 jaar bij Publicis Consultants | Van Sluis (later MSLGROUP), waarvan 5 jaar als CEO. Henjo heeft een breed scala aan ondernemingen en overheden geadviseerd over hun communicatiestrategie. Maar de creatieve uitdagingen bleven lonken en daarom stapt hij over naar Zcene Moving Stories. Hier combineert hij strategisch communicatie advies met creatieve concepten en altijd met een verhaal als uitgangspunt.
LOGNW_Jasper Mulder_vierkant.jpg

Jasper Mulder

Jasper Mulder werkt binnen de Adfo Groep als redacteur voor Communicatie Magazine en Tijdschrift voor Marketing. Schrijft daarnaast nieuws en achtergronden op de drie sites van de Adfo Groep. Is (mede)verantwoordelijk voor de Channels Reputatie, Interne Communicatie, Business, PR/Campagnes, Social en b2b.
LOGNW_Marcel Olislagers_vierkant.jpg

Marcel Olislagers

Marcel Olislagers is founder van YourReputation. Olislagers een ervaren communicatiemanager die die zich graag laat leiden door de snelle (technologische) ontwikkelingen in het communicatie vak. De rode draad van Olislagers zijn werkzaamheden liggen op het snijvlak van communicatie, innovatie en webbased technologie. Hij is professioneel nauw betrokken bij de ontwikkelingen in de vakgebieden Online Reputatie Public Relations, Personal Branding en Social Media. Hierin adviseert hij veel bedrijven met campagnes om de reputaties van deze bedrijven te versterken. Olislagers is ook docent Public Relations 2.0 bij de leergang Next Communications van Lectric Internet Opleidingen.

NBC Congrescentrum

Blokhoeve 1
3438 LC NIEUWEGEIN
Bekijk op Google Maps

Het NBC is strategisch gelegen nabij de A2, A12 en A27 in het hart van Nederland. Het NBC beschikt over ruim 1.000 gratis parkeerplaatsen en 8 E-LAAD punten voor de deur.

Openbaar vervoer
Vanuit Jaarbeursplein Utrecht neem je de sneltram naar Nieuwegein – Zuid of IJsselstein. Deze vertrekken iedere 7 minuten. Na ongeveer 15 minuten stap je uit bij halte Zuilenstein. Je steekt de weg over en het NBC Congrescentrum ligt dan recht voor je.

Bezoekersinformatie NBC

Prijzen

Niet-Leden
€ 65,00

Kostenoverzicht:
Leden: 37,50
Logeion Young Professionals: 18,75
Niet-leden: € 65,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 30 november 2014.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.