Wat doet marketing echt en welke rol spelen data daarbij? - Ronald Voorn en Ludo Voorn
dinsdag 18 mei 2021 van 16:00 uur tot 17:00 uurCommunicatieprofessionals moeten steeds meer met data. Wil jij bewuster worden van het gebruik van data in jouw praktijk? In het webinar krijg je inzicht in de rol van data en analytics bij strategische beslissingen. Je ontdekt hoe je bedrijf of organisatie klantgerichter, relevanter en winstgevender kan worden door meer datagedreven te zijn. Je krijgt tips voor relevante literatuur en cursussen om meer databewust te worden en je kennis te actualiseren. Ronald Voorn en Ludo Voorn zijn beiden betrokken bij de marketing analytics specialisatie van de master Data Driven Business van de Hogeschool Utrecht.
In het webinar gaan Ronald Voorn (senior docent marketing analytics en onderzoeker aan de HU) en Ludo Voorn (Chapter Lead Marketing Particulieren bij de Rabobank) in op waar marketing zich dagelijks mee bezig houdt. Daarbij krijg je een inzicht in wat de moderne opvatting is over wat marketing is en welke de drie hoofdgebieden van het vak zijn. Evy Boonman volgt een Master Data Driven Business (specialisatie van Marketing Analytics) aan de Hogeschool Utrecht. Zij is ervan overtuigd dat als je impact wil maken met je marketing en communicatie, moet je je baseren op data. "Als je niet meet, zul je ook niet kunnen verbeteren". Zij geeft een refectie op het verhaal van Ronald en Ludo.
De rol van data is hierbij steeds belangrijker aan het worden. Je krijgt een overzicht van bij welk soort beslissingen data en analytics een rol spelen en hoe dat kan helpen bij allerlei klant- en kanaal strategie beslissingen. Hierdoor kunnen bedrijven en organisaties klantgerichter, relevanter en winstgevender worden. Het is de verwachting dat ook het communicatievak steeds meer datagedreven zal (moeten) worden. Oude diploma’s voldoen dan niet meer.
Daarom geven Ronald en Ludo tips ten aanzien van relevante literatuur en cursussen om meer dat bewust en bedreven te worden, ook in het communicatievak.
Ronald Voorn en Ludo Voorn zijn beiden betrokken bij de marketing analytics specialisatie van de master Data Driven Business van de Hogeschool Utrecht.
Over de sprekers
Evy Boonman
Ludo Voorn
Ronald Voorn
Prijzen
Kostenoverzicht:
Leden: € 17,50
Logeion Young Professionals: € 10,00
Niet-leden: € 35,00
Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 10 mei 2021 Voor het college is de Logeion-waardebon geldig.
Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.