Tien inzendingen voor de Strategische Communicatie Challenge
19 maart 2025De redactie
De race naar de prijs voor de Strategische Communicatie Challenge is begonnen. Er zijn tien onderzoeksvoorstellen ingediend ter beoordeling van de jury van deze wetenschapsprijs. Voorzitter van de…
'Bij een crisis draait het om mensen, niet om reputatie'
18 maart 2025Martijn van Dorp
Nieuws zet organisaties steeds vaker onder hoge druk: situaties kunnen snel escaleren tot een crisis. Als teamleider corporate communicatie bij BNNVARA krijgt Thijs Verheij er meermaals mee te maken.…
AI: een magische machine of dubieuze drab?
18 maart 2025Lotte Willemsen
AI wordt vaak geprezen als een magische machine, maar even vaak afgedaan als dubieuze drab. Professor Shyam Sundar noemde ChatGPT zelfs een ‘bullshit-generator’– keurig afgekort tot…
Essay: De Homo Digitalis heeft niet altijd gelijk
4 maart 2025Claudia PinoRuud Hommel
Laat ons je meenemen naar de vakantie van Ruud een paar jaar geleden: "Ik verbleef in Londen en zou die dag wat eten met vrienden van me in Birmingham. Vol goede moed, met een online gekocht kaartje…
Een snel groeiende kenniskloof met maatschappelijke schade
4 maart 2025Bert Pol
De voordelen van generatieve AI-tools als ChatGPT en Copilot zijn evident. Je kan er razendsnel heel veel informatie mee vinden, je eigen kennis checken op hiaten, grote stukken tekst vertalen en…
Opgebrand en weer opgeladen: zo keer je terug naar het werk
3 maart 2025Rosalinde Markus
Maandenlang uitgeput thuiszitten, slecht slapen en worstelen met vergeetachtigheid: wie een burn-out heeft gehad, weet hoe het voelt om stil te staan terwijl de rest van de wereld doorgaat. Om je heen…
Toegankelijkheid: de basis bij het publiceren van informatie
19 februari 2025Joost van der Steen
Wie digitale publicaties (bijvoorbeeld online magazines of digitale jaarverslagen) deelt, wil dat ze gelezen worden. Om zoveel mogelijk mensen te bereiken, wordt daarom veel geïnvesteerd in…
Twee jaar ledenraad: 'We delen signalen uit het werkveld met elkaar'
18 februari 2025De redactie
De ledenraad heeft een toezichthoudende, sturende en adviserende rol voor het bestuur van Logeion en bestaat inmiddels twee jaar. Nu de ledenraad nadrukkelijk op zoek is naar uitbreiding van het…
Afleiding de baas: zo blijf je gefocust op het werk
12 februari 2025Rosalinde Markus
Ben je net lekker aan het werk, staat er een collega naast je bureau met de vraag wat jij eigenlijk van het nieuwe menu in het personeelsrestaurant vindt. En als die collega je niet afleidt, dan zijn…
Inclusie gaat niet over de ander, maar over jezelf
10 februari 2025Margriet Cornelissen
Mimoun Oaissa is een veelzijdig en creatief talent. We kennen hem vooral als acteur en filmmaker, maar zijn passie voor verhalen gaat verder dan het witte doek. Door zijn ervaring in theater en film…
'De ledenraad zorgt ervoor dat de stem van alle leden wordt gehoord'
4 februari 2025De redactie
De ledenraad van Logeion blijkt toch nog vrij onbekend bij veel Logeion-leden, maar Shahied Badoella en Marjan Swart zijn vanaf het begin (toch alweer bijna twee jaar) actieve en betrokken…
Boekrecensie: 'Zo krijg je iedereen mee'
3 februari 2025Marie-Louise de Jong
Ja, veranderen is een thema waar je als communicatieadviseur zeker mee te maken hebt of krijgt. Vanuit dat gezichtspunt is het een goed idee om een boek als dit van Lisette van de Sandt te…
Hoogste tijd voor liefdevolle communicatie
22 januari 2025Betteke van Ruler
Op het moment dat ik dit schrijf gaan de apothekersassistenten de straat op. Voor meer salaris, maar ook en misschien wel vooral, omdat ze de agressieve communicatie van klanten zat zijn. En zij staan…
Blijf werken aan diversiteit en inclusie, juist nu!
21 januari 2025Huib Koeleman
De afbraak van Diversity, Equality & Inclusion (DEI) is een wereldwijde trend. In de Verenigde Staten zijn bedrijven zoals Google, McDonald’s en Ford bezweken onder conservatieve druk. Ook…
‘EasyToys moet net zo mainstream worden als een tandpastamerk’
14 januari 2025Michiel Haighton
De brandmanager van EasyToys heeft een missie: zijn bedrijf uit de taboesfeer halen. “We zijn al een heel eind op weg. Dat onze producten ook bij een oer-Hollands merk als de Hema verkocht…
Verholen of verscholen: Ongemakkelijke betekenissen
7 januari 2025Bert Pol
In de jaren dertig van de vorige eeuw werd de Southern State Parkway aangelegd, die New Yorkers een snelle verbinding met de stranden van Long Island bracht. Maar de viaducten over deze…
Topdrukte en reputatie: ‘Onze bezorgers zijn hét gezicht van ons merk’
24 december 2024Martijn van Dorp
Voor veel bedrijven zijn de laatste maanden van het jaar erg druk: door de feestdagen behalen zij in deze periode vaak een groot deel van hun omzet. Dat geldt ook voor post- en pakketbezorger…
Schoon en veilig drinkwater niet meer vanzelfsprekend
23 december 2024Bart Bakker
Onbeperkt drinkwater stroomt uit de kraan wanneer en hoeveel je wilt. Schoon, veilig en zelfs bijna gratis. De normaalste zaak van de wereld zou je zeggen. Maar de vanzelfsprekendheid van schoon…
Waarom minder doen meer oplevert
19 december 2024Kim Veenstra
Altijd bezig, maar tóch niet tevreden aan het eind van de dag? Zo voelde Young Logeion-teamlid Kim Veenstra zich dagelijks. Tot ze ontdekte dat vertragen en bewuste keuzes maken soms meer…
De kunst van nee-zeggen
19 december 2024Kim Veenstra
''Hey, kun je even helpen?'' – voordat je het weet, zeg je ja. Want iemand een nee verkopen voelt als afwijzen, toch? Maar wat als blijkt dat dit jouzelf en jouw collega's juist verder helpt?…
Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.