Wordt de nieuwsbrief niet goed weergegeven? Bekijk de online versie
6 april 2016
Nieuws
Een kijkje achter de schermen bij de Galjaardprijsfinalisten

Wie zijn de vijf finalisten die op 21 april in het Provinciehuis Zuid-Holland gaan strijden om de felbegeerde Galjaardprijs? Logeion sprak met de vijf genomineerden over de energie van de campagnes, tips voor communicatieprofessionals en de prangende vraag: waarom verdienen zij de Galjaardprijs? Lees de interviews en bekijk de video’s van Jij&Overijssel, NoorderBaanBattle, Gladheidsbestrijding Den Bosch, Almere zoekt pleegouders en het Jongerenstadslab Den Haag. Laat je op de Galjaarddag inspireren door deze bijzondere projecten en meld je direct aan!

Lees verder >
Blog: Pok! Pok! “Doet-ie het?
Kunnen jullie mij horen? Ja?”
Auteur: Eva Brouwer

Het liefst wil ik dan even wat plukken haar uit mijn hoofd trekken. Nou ja, niet echt, maar je begrijpt wat ik bedoel. Die arme technicus die zo zijn best heeft gedaan. Dat arme publiek, dat nu zelf ook denkt dat ze zo een presentatie moet beginnen. Want iedereen doet dat toch?! Daarom geef ik graag met plezier 7 tips om beter om te gaan met de microfoon. Met een bonustip + video voor de ladies!
1. Begin dus niet met het obligate “ben ik te verstaan?” Als je weet dat je moet spreken, is het zaak dat je het van te voren bespreekt met de organisatie of technicus.

Lees verder >
Magazine nog steeds meest
effectief in klanteducatie
Auteur: Bert Groothand

Magazines vormen nog steeds een belangrijk mediumtype in de effectiviteit van de communicatie. Dit blijkt uit onderzoek van het onderzoeksbureau MediaTest in Amsterdam. Afgelopen maanden heeft MediaTest, samen met Logeion en contentmarketing bureau Scripta, breed onderzoek gedaan in onder meer de bankenbranche, de zorg, de supermarktbranche en goede doelen-organisaties. Het onderzoek werd onlangs tijdens een ontbijtsessie in Amsterdam gepresenteerd door Bart Kleijn van MediaTest en van verdere duiding voorzien door bijzonder hoogleraar prof. dr. Ed Peelen.

Lees verder >
Kruisbestuiving: Maartje van Boekel
Auteur: Anje Ham
In de miniserie 'Kruisbestuiving' vertelt een communicatieprofessional over de aanpak van een actueel zorgcommunicatie-issue. En wat hij of zij daarbij van vakgenoten uit een andere hoek van de zorg kan leren, én andersom. Maartje van Boekel bijt het spits af. Ze is manager communicatie van de VGN (Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland): "Ik ben erg onder de indruk van hoe onze 'grote broer' ActiZ altijd open bleef staan voor kritische vragen vanuit de media."
Lees verder >
C#3 met Diana Janssen: 'gooi angst voor data overboord'
Auteur: Sander Grip

Heeft de communicatieadviseur terecht angst voor data? Niet volgens Diana Janssen, directeur van de branchevereniging voor innovatieve marketing. En hoe zet je eigenlijk een goed gesprek op? Noelle Aarts en Mascha Weijers geven je tips en adviezen. Verder opvallend nieuws in deze nieuwe C: door Logeion en Scripta gesponsord onderzoek toont aan dat print zich voorzichtig lijkt te herstellen van de klap die online media het papier uitdeelde. En welke lessen zijn eigenlijk te leren uit "de casus Keulen" met oud en nieuw? Je leest het in de nieuwe C. Aanstaande vrijdag op de mat.

Lees verder >
Communicatieprofessional, be real: dit zijn de trends van 2016
Auteur: Patricia van der Linden

Communicatieprofessionals zetten nog steeds vooral methodes in die gericht zijn op zenden en weinig op luisteren. Zij omschrijven het communicatievak als nuchter en conservatief en geven aan dat de invloed van de zogenaamde netwerksamenleving goed merkbaar is in het vak, evenals de trend real-time. Dit zijn de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek dat het CommunicatiePanel uitvoerde onder communicatieprofessionals over trends en ontwikkelingen in de praktijk. Volgens hoogleraar transitiekunde Jan Rotmans kantelt de Nederlandse samenleving.

Lees verder >
Hogeschool start online platform: Smart Connecting
Auteur: Cherida Klunder

De Hogeschool Rotterdam heeft het online platform ‘smartconnecting.nl’ gelanceerd. Het platform besteedt aandacht aan het communicatievak en legt verbindingen tussen studenten, docenten, de stad Rotterdam en communicatieprofessionals. ‘Connecten’ en vooral het delen van de nieuwste kennis staat centraal. “Het platform geeft ons de mogelijkheid om verbindingen te leggen met de stad om ons heen” vertelt opleidingsmanager Albert Hofstede.

Lees verder >

Ledenvoordeel
Logeion-leden met korting naar MOA-workshops en bijeenkomsten
Meer weten over social media research, digital analytics, communities, crowdsourcing, co-creatie of mediabereik? MOA, Center for information Based Decision Making & Marketing Research organiseert een groot aantal workshops (MOAcademy), events en bijeenkomsten op het gebied van marketing intelligence, digital analytics en marktonderzoek.
Lees verder >
15 procent korting op alle soorten abonnementsprijzen van PRDESQ
PRDESQ is met de vier kernfeatures 'Monitoren', 'Publiceren', 'Social CRM' en 'Rapporteren' de meest innovatieve all-in-one oplossing die zorgt voor inspiratie, creatie en verspreiding tot in het hart en het hoofd van eindbeslissers. Logeion-leden krijgen 15 procent korting op alle abonnementsprijzen van PRDESQ.
Lees verder >
Vacatures
Senior Adviseur PA
NVZ vereniging van ziekenhuizen, Utrecht, Contract, 32-36 uur
Senior Woordvoerder
Gemeente Zaanstad, Noord-Holland, Vast dienstverband, 36 uur
Manager Marketing & Communicatie
Jeroen Bosch Ziekenhuis, Noord-Brabant, Contract, 36-40 uur
Vacature plaatsen
Breng jouw vacature onder de aandacht van communicatieprofessionals. De vacaturebank van Logeion biedt de mogelijkheid om gemakkelijk, snel en voordelig communicatieprofessionals te werven. Plaats een vacature.

Bekijk alle vacatures op http://www.logeion.nl/vacatures

Job switch
Rik Baas start eigen bedrijf in gedragscommunicatie
'Met kennis van gedrag kun je beter communiceren'. Met die overtuiging is Rik Baas, voormalig communicatieadviseur bij Sabel Communicatie, voor zichzelf begonnen. Hij gaat organisaties helpen bij het realiseren van gedragsverandering en bij het intrinsiek motiveren van doelgroepen met behulp van communicatie. Rik Baas werd in 2014 en 2015 genomineerd als Communicatietalent van het Jaar.
Lees verder >
Suzanne van Gils hoofd Communicatie Centraal Planbureau
Suzanne van Gils wordt in juni benoemd tot hoofd Communicatie/ directiesecretaris van het Centraal Planbureau. Zij wordt ook verantwoordelijk voor de woordvoering namens het CPB. Suzanne van Gils is nu nog werkzaam als woordvoerder van vicepremier Asscher. Daarvoor vervulde ze dezelfde functie voor de ministers Kamp en Donner.
Lees verder >
BRAND communicatie versterkt MT met Vera Korsten
Vera Korsten gaat het MT van BRAND communicatie versterken. Vera Korsten, voormalig Activation Director van J. Walter Thompson Amsterdam (waar ze o.a. voor ING, de Persgroep, Nestle, Opel, Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis AMC en Free a Girl werkte), is aangetrokken met het oog op de (inter)nationale groeiambities van BRAND.
Lees verder >
Progress Communications stelt Robbert Vreeburg aan als Senior PR-consultant
Progress Communications, het Benelux-PR-bureau voor bedrijven in de ICT- en consumentenelektronicabranches, stelt Robbert Vreeburg (33) aan als Senior PR-consultant. Robbert wordt sparringpartner voor collega's en klanten en gaat zich voornamelijk met de B2C- PR bezighouden, onder andere voor Microsoft, AVM en Savedo.
Lees verder >
Heb je nieuws, een jobhop of tips? Mail naar persberichten@logeion.nl

Plaats een banner in de Weekly: Recent BV, lap@recent.nl
Afmelden voor deze nieuwsbrief
/l/mailing2/link/dbce4496-e5cf-4eac-aef2-e7dff2d5ed0b/not-found