Logo Zoeken
Workshop Amsterdam Online

Employee journey, een weg naar alignment

donderdag 16 juni 2016 van 16:00 uur tot 18:45 uur

Locatie

PROOF
Veemarkt 135
1019CC Amsterdam
LOGNW_Huib Koeleman_landscape.jpg

Iedere organisatie ambieert een aligned workforce: medewerkers die zich thuis voelen, iedere dag het beste van zichzelf geven en gedreven bijdragen aan de doelen. De medewerker heeft een sleutelpositie gekregen voor klanttevredenheid en op lange termijn de reputatie van de organisatie. Het levert dus veel op als organisaties niet alleen kijken naar wat de klant wil, maar ook weten en werken aan wat medewerkers willen. Dat besef dringt steeds meer door. Maar hoe pak je dat aan

Iedere organisatie ambieert een aligned workforce: medewerkers die zich thuis voelen, iedere dag het beste van zichzelf geven en gedreven bijdragen aan de doelen. De medewerker heeft een sleutelpositie gekregen voor klanttevredenheid en op lange termijn de reputatie van de organisatie. Het levert dus veel op als organisaties niet alleen kijken naar wat de klant wil, maar ook weten en werken aan wat medewerkers willen. Dat besef dringt steeds meer door. Maar hoe pak je dat aan? 

Meer aandacht voor de employee journey, de reis van de medewerker, biedt uitkomst. Verbind je de kennis vanuit communicatie op het gebied van internal branding en verandercommunicatie vervolgens met de expertise van HR professionals, dan zijn grote stappen voorwaarts te zetten.

Marketeers zijn al jaren bezig met het in kaart brengen van de customer journey. Op basis van de analyse van de klantreis worden strakke keuzen gemaakt, bijvoorbeeld ten aanzien van waardenproposities. De ontdekkingen die communicatie- en HR professionals kunnen doen als we de employee journey maken, zijn minstens zo waardevol. Redeneren vanuit deze journey levert veel nieuwe inzichten op.  

In deze interactieve workshop dagen we je uit om, op het grensvlak van Communicatie en HR, nieuwe vergezichten te ontdekken. Bea Aarnoutse (PROOF) neemt ons mee langs de route voor het creëren van alignment. Ellen Hartings (ABN AMRO) illustreert de stappen vanuit de (soms weerbarstige) praktijk en geeft daarmee diepte aan het verhaal. Inge Beckers (mede-auteur van het boek ‘HR & Social Media’) zorgt er voor dat vragen, ervaringen en ideeën onderdeel zijn van deze ontdekkingsreis.

Over de sprekers

Foto Bea Aarnoutse - vierkant.jpg

Bea Aarnoutse

Bea Aarnoutse is strategy director en partner van PROOF en auteur van Alignment 2.0 en het onlangs verschenen Happy change. PROOF is gespecialiseerd in verandercommunicatie en leadership- en employee alignment. Gedurende haar twintig jarig bestaan heeft het PROOF-team een belangrijke rol bij veel verandertrajecten van haar opdrachtgevers en zorgde voor stevig onderscheidend werk op het gebied van internal branding en employer branding. Nationaal en internationaal. Voor diverse klanten wordt op de Veemarkt in Amsterdam dagelijks gewerkt aan effectief en prijswinnend werk. Juist de combinatie van denk-en-doekracht resulteert in succesvolle samenwerkingen met klanten.
Ellen-Hartings.jpg

Ellen Hartings

Ellen Hartings is communicatiestrateeg bij ABN AMRO. De afgelopen jaren was ze als senior communicatieadviseur betrokken bij verschillende projecten binnen de bank, zoals bij de fusie/overname, corporate identity en onderwerpen op het gebied van issuemanagement. Ellen is al vijftien jaar gespecialiseerd in interne communicatie en HR communicatie en was docent bij de SRM op het gebied van interne communicatie.
3f8eabf.jpg

Inge Beckers

Inge Beckers werkt als interim project manager aan verander- en communicatietrajecten voor diverse organisaties. Ze is een gepassioneerde interventiemanager, sterk ontwikkeld op het People & Change vlak. Als zelfstandig consultant HR-communicatie weet ze positieve vibes rond merkwaarden te creëren tijdens Internal Branding en Employee Engagement programma’s. In 2015 publiceerde Inge, samen met Diana Russo, het boek ‘HR & Social Media’.

PROOF

Veemarkt 135
1019CC AMSTERDAM
Bekijk op Google Maps

PROOF | internal & employer branding

Bereikbaarheid

  • 10 minuten op de fiets vanaf Centraal Station Amsterdam
  • 10 minuten met bus 22 (richting Indische Buurt) vanaf Centraal Station Amsterdam (uitstappen halte Veelaan)
  • Er is volop parkeergelegenheid op de Veemarkt (Let op: betaald parkeren)

Een reisadvies van deur tot deur is samen te stellen op 9292.nl. Zie voor treintijden richting Amsterdam NS.nl.
Informatie over vertrektijden en eventuele omleidingen van tram of metro is te vinden op GVB.nl.

Prijzen

Niet-Leden
€ 85,00

Kostenoverzicht:
Leden: 42,50
Logeion Young Professionals: € 21,25
Niet-leden: € 85,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 8 juni 2016.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.