Public Relations: What’s going on?
maandag 8 december 2014 van 14:30 uur tot 18:00 uurLocatie
NBC CongrescentrumBlokhoeve 1
3438 LC Nieuwegein
Wat is de plaats van Brandjournalism, Newsjacking en Influencer Marketing binnen het PR-vak? Hoe raken storytelling en Social Media het vak? Moeten PR-professionals van alles ‘iets’ weten of moeten er keuzes worden gemaakt en het vak scherper worden geherdefinieerd? Hoogste tijd om de balans op te maken.
Wat is de plaats van Brandjournalism, Newsjacking en Influencer Marketing binnen Public Relations ? Hoe raken storytelling en Social Media het vak? Moeten PR-professionals van alles ‘iets’ weten of moeten er keuzes worden gemaakt en het vak scherper worden geherdefinieerd? Hoogste tijd om de balans op te maken.
Het PR-vakgebied heeft zich afgelopen jaren in veel verschillende richtingen gespecialiseerd. Een goede ontwikkeling want stilstand is achteruitgang. Maar er is wel een risico: de enorme specialisatie leidt tot minder samenhang tussen de verschillende kennisgebieden die het vak Public Relations rijk is. Hoe ga je daar als communicatieprofessional mee om? Nu is er het moment om zelf het initiatief te nemen om een antwoord te hebben op deze belangrijke veranderingen.
Henjo Guitjens, CEO van MSLGROUP zal in deze Vakimpuls een overview geven van de belangrijkste ontwikkelingen die het PR-vak hebben geraakt afgelopen jaren. En natuurlijk werpt hij een blik vooruit op welke vragen je tegenwoordig een antwoord moet hebben om klaar te zijn voor de uitdagingen van morgen.
Marcel Olislagers, founder van PRDESQ, zal vervolgens ingaan op hoe je als PR-professional deze ontwikkelingen beter en slimmer kan organiseren: welke (nieuwe) tools en systemen zijn er anno 2014 voor de PR-manager beschikbaar die het eenvoudiger maken om handen en voeten te geven aan een geïntegreerde offline/online aanpak van PR. En hoe kunnen deze tools jou helpen in de snel veranderende rol van PR en hoe stellen ze jou in staat om professioneler te rapporteren richting opdrachtgevers?
Aansluitend vindt er een panelgesprek plaats en gaan we onder leiding van Hans van der Lugt (eigenaar van De Communicatie) met elkaar en met Erwin Zijlstra (directeur Corporate Communicatie T-Mobile), Jasper Mulder (redacteur Communicatie Magazine), Henjo Guitjens en Marcel Olislagers in gesprek over PR Nieuwe Stijl. Is het PR vak wezenlijk aan het veranderen door onder meer online invloeden of draait het allemaal nog om dezelfde (klassieke) principes? Waar liggen de kansen?
Over de sprekers
Hans van der Lugt
Henjo Guitjens
Jasper Mulder
Marcel Olislagers
NBC Congrescentrum
3438 LC NIEUWEGEIN Bekijk op Google Maps
Het NBC is strategisch gelegen nabij de A2, A12 en A27 in het hart van Nederland. Het NBC beschikt over ruim 1.000 gratis parkeerplaatsen en 8 E-LAAD punten voor de deur.
Openbaar vervoer
Vanuit Jaarbeursplein Utrecht neem je de sneltram naar Nieuwegein – Zuid of IJsselstein. Deze vertrekken iedere 7 minuten. Na ongeveer 15 minuten stap je uit bij halte Zuilenstein. Je steekt de weg over en het NBC Congrescentrum ligt dan recht voor je.
Prijzen
Kostenoverzicht:
Leden: € 37,50
Logeion Young Professionals: € 18,75
Niet-leden: € 65,00
Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 30 november 2014.
Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.